Home / پزشکی و سلامت / خواص خوراکیها / میان ‌وعده‌ های کم کالری را بشناسید /عکس

میان ‌وعده‌ های کم کالری را بشناسید /عکس

همشهری آنلاین: برای رسیدن به تناسب اندام، رعایت یک رژیم غذایی مناسب، ضرورت دارد و استفاده از میان وعده‌های سالم نیز بخشی از آن است:

۱- شش پیمانه پاپ کورن مایکروویو شده

اگر می خواهید یک میان وعده زیاد ولی کم کالری بخورید، استفاده از پاپ کورن، پیشنهاد خوبی است.

همچنین این میان وعده دارای مقدار زیادی فیبر است که می تواند شما را تا مدت زیادی سیر نگه دارد.

چربی اشباع شده: ۰/۵ گرم

سدیم: ۲۲۰ میلی گرم

کلسترول: ۰ میلی گرم

کربوهیدرات: ۲۴ گرم

میان ‌وعده‌

 

–baranpatogh–

۲- چهارده عدد بادام

هنگامی که به آشپزخانه دسترسی ندارید به عنوان مثال زمانی که در ترافیک سنگینی گیر کرده اید و نیاز به خوردن میان وعده ای سالم دارید می توانید ۱۴ عدد بادام بخورید؛ با این کار بدن شما ۹۸ کالری دریافت خواهد کرد.

بادام ها سرشار از فیبر و پروتئین هستند و گرسنگی را برای مدت زیادی از شما دور می کنند.

چربی اشباع شده: ۰/۶۳ گرم

سدیم: ۰ میلی گرم

کلسترول: ۰ میلی گرم

 

میان ‌وعده‌ های کم کالری را بشناسید /عکس

۳- سیب پخته شده

سیب ها یکی از سالم ترین میان وعده ها به شمار می روند و به روش های زیادی می توان از آن ها استفاده کرد. یکی از این روش ها پختن آن است.

سیب پخته شده دارای همان مقدار فیبر و ویتامینی است که در سیب تازه وجود دارد. اگر می خواهید سیب شما خوشمزه تر شود می توانید روی آن مقداری پودر دارچین بریزید بدون آن که هیچ کالری به آن اضافه شود.

چربی اشباع شده: ۰ گرم

سدیم: ۲ میلی گرم

کلسترول: ۰ میلی گرم

 

میان ‌وعده‌ های کم کالری را بشناسید /عکس

۴- سه چهارم پیمانه قطعات یخ زده انبه

قطعات یخ زده انبه را هم به صورت بسته بندی شده و آماده و هم به صورت خانگی می توانید تهیه کنید. استفاده از این میان وعده راه مناسبی برای درفت بتاکاروتن است . سه چهارم پیمانه از قطعات انبه یخ زده دارای فقط ۹۰ کالری است و ۶۰ درصد از نیاز روزانه بدن به ویتامین C را برطرف می کند.

چربی اشباع شده: ۰ گرم

سدیم: ۰ میلی گرم

کلسترول: ۰ میلی گرم

 

میان ‌وعده‌ های کم کالری را بشناسید /عکس

۵- برش های سیب با کره بادام زمینی

لایه نازکی از کره بدون نمک بادام زمینی را روی سه چهارم پیمانه برش سیب بمالید. مراقب باشید بیش از دو قاشق چای خوری کره بادام زمینی روی برش ها نمالید. این میان وعده دارای ۹۰ کالری است.

چربی اشباع شده: ۰/۸ گرم

سدیم: ۲ میلی گرم

کلسترول: ۰ میلی گرم

میان ‌وعده‌ های کم کالری را بشناسید /عکس

۶- ماست با مغز تخمه آفتابگردان

یک قاشق چایخوری مغز تخمه آفتابگردان را درون نصف پیمانه ماست بدون چربی بریزید. مغزها دارای ۱۹ کالری هستند و کل این میان وعده کمتر از نیم گرم چربی اشباع شده دارد. مطمن شوید مغزهایی که استفاده می کنید بدون نمک باشند بخصوص اگر مراقب مقدار سدیم بدنتان هستید.

چربی اشباع شده: ۰/۲۶ گرم

سدیم: ۰ میلی گرم

کلسترول: ۰ میلی گرم

 

میان ‌وعده‌ های کم کالری را بشناسید /عکس

۷- بیست عدد پسته

از مقدار چربی زیاد موجود در پسته نترسید چرا که اکثر این چربی ها اشباع نشده و یا چربی های خوب برای بدن هستند. با خوردن ۲۰ عدد پسته تنها ۸۰ کالری و کمتر از یک گرم چربی اشباع شده دریافت کنید. پسته ها سرشار از پروتئین، فیبر ویتامین و مواد معدنی کلیدی هستند. بهتر است پسته ها را یا به صورت خام و یا بوداده بدون نمک بخورید.

چربی اشباع شده: ۰/۸ گرم

سدیم: ۰ میلی گرم

کلسترول: ۰ میلی گرم

 

میان ‌وعده‌ های کم کالری را بشناسید /عکس

۸- موز یخ زده با ماست

اگر به دنبال راهی ابتکاری برای اضافه کردن میوه به رژیم غذایی خود هستید موز یخ زده با ماست پیشنهاد خوبی خواهد بود. موزها را پوست کنده و آن ها را به دو نیم تقسیم کنید و مقداری ماست روی آن ها بمالید سپس یک عدد چوب بستنی را درون هریک فرو کنید و درون فریزر قرار دهید. پس از این که موزها منجمد شدند آن ها را از فریزر بیرون آورید و آن را با میل بخورید. هر نصف موز چوب دار، کمتر از ۸۰ کالری دارد.

چربی اشباع شده: ۰/۳۵ گرم

سدیم: ۳ میلی گرم

کلسترول: ۷ میلی گرم

 

میان ‌وعده‌ های کم کالری را بشناسید /عکس

۹- یک پیمانه انگور

انگورها دارای مقدار زیادی آب هستند و یک پیمانه پر از انگور فقط ۶۲ کالری دارد. آب درون انگورها به شما کمک می کند تا احساس سیری کنید. انگورها سرشار از ویتامین K و منگنز و مقداری فیبر هستند. خوردن تازه یا یخ زده آن خواص فوق العاده ای دارد.

چربی اشباع شده: ۰/۱ گرم

سدیم: ۲ میلی گرم

کلسترول: ۰ میلی گرم

میان ‌وعده‌ های کم کالری را بشناسید /عکس

About BT

دوست دارم نظرتون رو درباره مطالبی که تو سایت هست بدونم - موفق و شاد باشید

Check Also

حذف یارانه خانواده‌های پردرآمد

بر اساس این ماده دولت در عین افزایش توانمندسازی دهک‌های یارانه‌بگیر موظف به حذف یارانه ...

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *