چه چیزی بخوریم چاق شویم | چه چیزی بخوریم لاغر شویم

سوالاتی که این روزا بعضی ها بهش فکر میکنن – چکار کنم زود لاغر شم چه غذایی رو بخورم لاغز بشم یا اینکه بهترین راه لاغری چیه یا برعکس چکار کنم چاق بشم , بهترین راه واسه اضافه وزن چیه – چه چیزی با عث چاق شدن من میشه

در این مطلب از باران پاتوق این بحث رو کاملا براتون از سایت های معتبر گرفتیم که میتونه خیلی براتون مفید باشه .

چاقی , لاغری
چاقی , لاغری

با این روش میتونید روزانه نیم کیلو لاغر کنید.

اگر کمی تلاش کنید و از تکنیک زیر نیز استفاده کنید در مدت یک ماه و روزانه نیم کیلو وزن کم خواهید کرد.
دستورکار

۱-اگر می خواهید روزانه نیم کیلو وزن کم کنید باید نسبت به کالری هایی که مصرف می کنید وکالری هایی که می سوزانید آگاهی داشته باشید و آنها را با دقت کامل ثبت کنید.

مصرف کالری شما برای روز باید بین ۷۰۰ تا ۱۵۰۰ کالری باشد و ازطریق ورزش و هر فعالیت دیگری روزانه میانگین بین ۲۰۰۰ تا ۳۰۰۰ کالری بسوزانید.

۲-وعده های غذایی خودتان را از سه وعده به پنج وعده افزایش دهید ولی در هر وعده سبک و کم کالری بخورید . با این کار میزان سوخت وساز بدن شما افزایش می یابد و بدنتان دچار کم آبی نمی شود. برای لاغری باید بسیار با دقت عمل کنید.

دروعده های غذایی خود از مواد غذایی سبک مانند انواع میوه ها، ماهی، تخم مرغ، مرغ، سبزیجات خام استفاده کنید. و از موادی چون نوشابه ، چربیهای اشباع شده خودداری کنید. درمصرف کربوهیدرات ها تعادل را رعایت کنید. سس مایونز و نمک اضافی را محدود کنید . حتما صبحانه بخورید .

۳-روزانه تا دوساعت ورزشهای ایروبیک انجام دهید وسپس به مدت دو ساعت فعالیتی را انجام دهید که باعث بالا رفتن تپش قلبتان شود مثلا از تردمیل استفاده کنید یا طناب بزنید ویا از دوچرخه استفاده کنید. با تمرینات ورزشی سبک کار خودتان را آغاز کنید و به مرور زمان آن را سنگین تر کنید.

۴-برای کاهش وزن باید بدانید که در روزهای اول آب بدنتان کم خواهد شد روزانه میانگین بین ۱۲ تا ۱۶ لیوان آب بنوشید تا کمبود آب بدنتان جبران شود.  منبع buy-store

 

چاقی , لاغری

یا اینکه چه بخوریم تا چاق شویم؟

اضافه وزن نیز مانند کاهش وزن، نیاز به زمان دارد. به این ترتیب شما با افزایش وزن به بدنتان آسیب نمی رسانید. همیشه با تعادل، به نتیجه دلخواه می رسید.

از همین اول نگران افزایش چربی در بعضی نقاط مثل شکم خود نباشید و همین امر باعث کاهش استفاده از چربی شما نشود. شما به راحتی می توانید این چربی های موضعی که احیانا به وجود آمده را با ورزش از بین ببرید. پس انواع چربی ها را در وعده غذایی تان بگنجانید.

برای چند روز برنامه غذایی تان را زیر نظر بگیرید و میزان کالری مصرفی خود را یادداشت کنید. برای اینکه یک حرکت اساسی برای اضافه شدن وزن تان داشته باشید باید به میزان حدود ۵۰۰ کالری به عدد به دست آمده تان بیفزایید. وعده غذایی تان را در حد سه نوبت نگه ندارید، شما باید این تعداد را به ۵ یا ۶ برسانید و از میان وعده های خوب استفاده کنید. فاصله هر وعده تان را ۳ تا ۴:۳۰ ساعت قرار دهید تا معده تان نیز افزایش حجم پیدا کند و شما گرسنه شوید.

علاوه بر استراحت که در مطلب قبلی نیز متذکر شدیم، مصرف آب را در طول روز افزایش دهید. اگر مشکل معده ندارید به میزان کم و نه زیاد بین غذایتان آب مصرف کنید. اما نه به حدی که معده خود را اذیت کنید.

در هر وعده غذایی تان کربوهیدرات ها را بگنجانید. نان، غلات، سیب زمینی و ماکارونی منابع مناسبی هستند. حتما از این مواد استفاده کنید. دسر برای خودتان در نظر بگیرید. سالاد هم می توانید مصرف کنید اما این بار از سس های مایونز، چیلی و انواع مختلف می توانید استفاده کنید تا بتوانید تنوع را نیز داشته باشید و همین امر باعث افزایش اشتهای شما بشود.

چه بخوریم تا چاق شویم؟ شیر پرچرب و موز را فراموش نکنید. قبل از خواب حتما شیر پر چرب بنوشید. برای میان وعده انواع آجیل ها و پودینگ ها را مصرف کنید. اجازه بدهید معده تان حجیم شود. اگر آب میوه دوست دارید، آب انگور مصرف کنید. برای صبحانه نان تست و کره وکره بادام زمینی مصرف کنید. می توانید به عنوان میان وعده نان و سس مایونز نیز مصرف کنید. پروتئین ها را فراموش نکنید. به این ترتیب تنوع غذایی شما باعث افزایش اشتهای شما خواهد شد. تنقلاتی مثل انجیر خشک، کشمش و انواع میوهای خشک بسیار برای شما خوب است اما نه قبل از وعده غذاییتان و یا نزدیک به زمان غذا، این خشکبار را بعد از وعده غذایی تان بگنجانید. بستنی، شیر خشک و عسل می تواند ترکیبی خوب برای یک میان وعده شما باشد.

شکلات تا حدی باعث کاهش استرس در شما می شود، اما اگر تلخ آن را استفاده کنید، باعث بالا رفتن متابولیسم بدنتان می شود.

تنباکو، قهوه و نسکافه به میزان زیاد برای شما مناسب نیست. اما می توانید قهوه خود را با خامه و یا شیر پر چرب مصرف کنید.

 

ورزش را فراموش نکنید. هر روز در برنامه روزانه تان ۳۰ دقیقه ورزش را بگنجانید. اما حواستان به میزان انرژی که می سوزانید باشد و حتما آن را جبران کنید. به این ترتیب چربی که نسبت به آن نگران هستید را می سوزانید و از طرفی دیگر ماهیچه های خود را تقویت می کنید.

اگر بعد از مدتی دیدید که وزنتان افزایش نیافته است، دوباره ۲۵۰ گرم به کالری روزانه تان بیفزایید. زمانی که وزن تان ثابت شد، باید بیشتر مصرف کنید تا میزان جذب را در بدن تان افزایش دهید. منبع دلگرام

امتیاز شما یه این مطلب

۰

امتیاز کلی

چکار کنم زود لاغر شم چه غذایی رو بخورم لاغز بشم یا اینکه بهترین راه لاغری چیه یا برعکس چکار کنم چاق بشم , بهترین راه واسه اضافه وزن چیه - چه چیزی با عث چاق شدن من میشه

User Rating: ۵ ( ۱ votes)

درباره BT

دوست دارم نظرتون رو درباره مطالبی که تو سایت هست بدونم - موفق و شاد باشید

همچنین ببینید

۵ باور غلط و رایج در مورد لاغر شدن

این روزها ما با تعداد بیشماری از باورهای غلط درباره‌ی خوراکی‌ها، ورزش‌ها، رابطه‌ی جنسی، رژیم‌های …

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *